Frequently Asked Questions

Heeft u problemen of vragen over de SmartGoals? Hieronder vindt u een lijst met veel gestelde vragen. 

SmartGoals Algemeen

Hoe zet ik de SmartGoals op?

Bekijk de video hieronder!

Hoe lang kan ik met de SmartGoals trainen?

Volledig opgeladen kan er 8 uur met de SmartGoals worden getraind. Afhankelijk van uw trainingsoefeningen misschien zelfs meer.

De batterij van de SmartRemote gaat ongeveer 6 uur mee wanneer u deze in combinatie met de SmartGoals App gebruikt.

Kan ik scores meten en data ontvangen via SmartGoals?

Ja, SmartGoals is een veelzijdig trainingsmechanisme dat scores en tijd kan meten. Deze scores kunnen worden opgeslagen zodat u de resultaten van uw spelers kunt bijhouden.

Afhankelijk van uw oefening kunt u de SmartGoals ook gebruiken als score teller tijdens wedstrijden en zelfs op grote TV-schermen tonen.

Wat is het maximale bereik van de SmartGoals?

Het maximale bereik van de SmartGoals is 30 meter.

Alle SmartGoals hebben een draadloze transmitter om te kunnen communiceren met andere SmartGoals. Afhankelijk van uw oefening kan de afstand tot 50 meter worden vergroot.

Wat is de garantie als ik een set koop?

Vanaf de dag dat u een SmartGoals set heeft gekocht, heeft u een garantie van precies een jaar (365 dagen).

SmartRemote

Hoe kan ik zien of de SmartRemote aan het opladen is?

Wanneer de SmartRemote is verbonden met de micro usb-kabel (die in het stopcontact is gestoken) zal het oranje licht op de SmartRemote gaan knipperen. Het knipperen van het licht is een indactie dat de batterij aan het opladen is.

Hoe lang duurt het om de SmartRemote volledig op te laden?

De SmartRemote heeft een Li-ion batterij. Deze batterij kan opgeladen worden door de SmartRemote met een micro usb-stekker te verbinden. De batterij van volledig leeg naar volledig vol opladen duurt 4 uur.

Hoe kan ik zien of de batterij volledig is opgeladen?

Wanneer de SmartRemote met de micro usb-stekker is verbonden en het licht blijft constant branden is de batterij volledig opgeladen. 

Hoe lang gaat de batterij mee?

Een volledig opgeladen SmartRemote gaat 8 uur mee met een bluetooth verbinding. Zonder bluetooth connectie kan de SmartRemote tot wel 16 uur meegaan.

Hoe kan ik zien of de batterij bijna leeg is?

Wanneer de batterij bijna leeg is begint het oranje licht erg snel te knipperen. Vanaf dat moment is de SmartRemote nog ongeveer 30 minuten te gebruiken.

Hoe kan ik zien of de batterij leeg is?

De beste manier op te checken of de SmartRemote leeg is, is om de bluetooth knop in te drukken. Wanneer het blauwe lampje niet oplicht of niet begint te knipperen, is de batterij leeg. U moet deze opladen.

Hoe kan ik met de SmartApp verbinden?

De normale procedure om de app met de SmartRemote te verbinden verloopt als volgt (zie de video hieronder):

1. Installeer de SmartGoals Sports app van de Android Play Store of App Store door te zoeken naar: “smartgoals sport”.

  • Minimale benodigdheden voor de iOS telefoon: iPhone 4s of hoger. (iOS 7.1 of hoger)
  • Minimale benodigdheden voor een Android telefoon: de Bluetooth Low Energy module moet beschikbaar zijn voor de telefoon. Android versie 18.0 of hoger.

2. Open de SmartGoals Sports App.

  • Wanneer de Bluetooth uitstaat, vraagt de app toestemming om de Bluetooth te activeren. Selecteer Ja en sta de app toe om Bluetooth in te schakelen.

3. Pak de SmartRemote en druk op de Bluetooth knop op de afstandsbediening.

  • Het Bluetooth lampje (blauwe led) zal gaan knipperen als indicatie dat de SmartRemote de Bluetooth aan het aanzetten is. De Bluetooth modul is ongeveer 5 seconden beschikbaar om een connectie te maken.

4. De SmartGoals Sports app zal automatich verbinding leggen met de SmartRemote.

  • Wanneer dit succesvol gebeurt zal de rode balk aan de bovenkant van uw scherm verwijderd worden en kunt u de Smartgoals Sports App gaan gebruiken. Het blauwe licht op de SmartRemote zal constant blijven branden.

5. Veel succes en plezier met de SmartGoals App.

Ik heb problemen met mijn bluetooth connectie

Wanneer de connectie procedure hierboven geen verbindig tot stand brengt tussen de SmartRemote en de SmartGoals Sport App kan dit u waarschijnlijk helpen:

1. Check of de SmartRemote werkt zonder de SmartRemote. Reageert de SmartLight op het indrukken van de knoppen op de SmartRemote? 

2. Check of de batterij van de SmartRemote niet leeg is. U kunt dit controleren door een willekeurige knop op de SmartRemote in te drukken. Als het rode licht eenmaal kort knippert heeft de SmartRemote genoeg batterij.

3. Check of de Bluetooth led oplicht wanneer de Bluetooth knop wordt ingedrukt. Iedere keer dat de Bluetooth knop wordt ingedruk zal het blauwe licht 5 seconden knipperen.

4. Check of de Bluetooth op uw smartphone aanstaat. Zo niet, dan zal er een rode balk in de SmartGoals Sport App staan die aangeeft dat de: ''Bluetooth is uitgeschakeld. Schakel dit in alsutblieft...''

5. Check of de app de SmartRemote kan vinden / ontdekken via het Settings menu. Als de remote kan worden ontdekt zou de naam: SG_Remote_[SETID] zichtbaar moeten zijn.

6. Geef de mobiele telefoon wat meer tijd om te verbinden als de SmartRemote te ontdeken is door de SmartGoals App door continu op de Bluetooth knop op de SmartRemote te drukken. Dit geeft de Bluetooth meer tijd om te verbinden. 

Wanneer een error in nummer 5 of 6 verschijnt, probeer dan de SmartRemote te verbinden met een andere telefoon zodat we de telefoon met het Bluetooth probleem kunnen uitsluiten. Als alles hierboven niet werkt, neem dan contact met ons op via info@smartgoals.nl

De SmartRemote verbindt niet met de SmartGoals

Als dit gebeurt neem dan alstublieft contact met ons op door een e-mail te sturen naar info@smartgoals.nl

De SmartLights

Hoe lang duurt het om de SmartLights volledig op te laden?

Als de batterijen van de SmartLights volledig leeg zijn, zal het 12 uur duren om ze volledig op te laden.

Als de batterijen niet volledig leeg zijn kost het minder tijd om de SmartLights op te laden. De SmartLights zullen aangeven dat ze volledig zijn opgeladen. Ze zullen dan blauw oplichten in de SmartCharger.

Hoe lang kan ik met de SmartLights trainen?

U kunt makkelijk 8 uur trainen met volledig opgeladen SmartLights.

De SmartLights blijven knipperen wanneer ze in het frame zijn bevestigd

Als een SmartLight oranje blijft knipperen in het frame is een van de SmartLights niet in staat om de Infrarood sensoren met elkaar te verbinden. Iets blokkeert het viezier.

Zaken die kunnen zijn gebeurd:

  • Iets belemmert het vizier van de sensoren. Een bal, speler of een ander object staat / ligt tussen de twee SmartLights. (Verwijder het object dat het vizier blokkeert)
  • Het zonlicht schijnt direct in de sensoren. Dit overweldigt de sensorgevoeligheid. (Draai de SmartGoals weg van het zonlicht)
  • Een SmartLight batterij is leeg. Laadt alles op en probeer het opnieuw.
De SmartLight gaat niet aan wanneer het in het frame zit

Als een SmartLight niet aangaat in het frame kunnen daarvan de volgende twee zaken debet zijn:

  1. De batterij is volledig leeg. Laadt deze op voordat u 'm weer gaat gebruiken.
  2. Het frame heeft geen activatie magneet. Probeer een andere SmartLight om te zien of deze wel werkt.
De SmartLight gaat niet aan in de charger

Als een SmartLight niet aangaat in de SmartCharger kan het zijn dat er iets mis is met de elektrische verbinding.

  1. Zorg ervoor dat de stroomkabel is verbonden met een actief stopcontact.
  2. Probeer de metale onderdelen schoon te maken van de SmartLight en de SmartCharger om uzelf te verzekeren van een elektrische verbinding.
  3. Probeer de SmartLight te activeren in een andere positie totdat er contact wordt gemaakt en de SmartLight oplicht.
De SmartLight wordt niet blauw in de charger

Als de SmartLight niet blauw kleurt na 12 uur opladen is er niets aan de hand. De elektrische verbinding van de SmartCharger is misschien niet 100% functioneel. 

  1. Maak de metale onderdelen van de SmartLight en de SmartCharger schoon.
  2. Draai de SmartLight in een positie dat een betere elektrische verbinding genereert. 

(als een SmartLight oplicht in de SmartCharger kunt u er van uitgaan dat de batterij wordt opgeladen)

De SmartLight knippert blauw en gaat daarna uit

Als een SmartLight "blauw" knippert in de frame en uitgaat, betekent dit dat de batterij leeg is. Laadt de SmartLight op voordat u 'm gaat gebruiken.

Een SmartLight reageert niet op de anderen

Zorg ervoor dat u de SmartGoals altijd reset met de SmartRemote nadat u de SmartGoals hebt opgezet voor een specifieke oefening. 

  1. Druk de '0' of 'reset' knop op de SmartRemote
  2. Alle SmartGoals zouden uit moeten gaan.
  3. Druk een paar keer op de oranje of blauwe '+' om alle SmartGoals te activeren.
  4. Druk op de '0' of 'reset' knop op de SmartRemote.
  5. Alle SmartGoals zouden uit moeten gaan.
Meerdere SmartLights blijven knipperen op het veld

Een knipperende SmartGoal betekent dat iets de sensoren van de SmartGoals blokkeert. Zorg ervoor dat niks het zicht van een individuele SmartGoal blokkeert.

De SmartCharger

En SmartLight laadt niet op in de SmartCharger

Als een SmartLight niet aan gaat in de SmartCharger kan er een probleem zijn met de elektronische verbinding.

  1. Zorg ervoor dat de stekker is verbonden met een actief stopcontact.
  2. Probeer de metale onderdelen van zowel de SmartLight als de SmartCharger schoon te maken om uzelf van elektronische verbinding te verzekeren.
  3. Probeer de SmartLight in een andere positie te draaien totdat er contact tot stand komt en de SmartLight oplicht.
De SmartLights activeren niet aan een zijde van de SmartCharger

Als een zijde van de SmartCharger de SmartLights niet oplaadt kan er een probleem zijn met de elektronische verbinding van de oplaadplaten.

  1. Check of de schroeven (plastic en metaal) allen goed zijn bevestigd en aansluiten aan de oplaadplaten van de SmartCharger.
  2. Zo niet, draai de schroeven strakker aan zodat zij contact maken met de oplaadplaten van de SmartCharger.

Bekijk deze video voor een betere uitleg:

Een SmartLight wordt niet blauw in de SmartCharger

Als de SmartLight niet blauw kleurt na 12 uur opladen is er niets aan de hand. De elektrische verbinding van de SmartCharger is misschien niet 100% functioneel. 

  1. Maak de metale onderdelen van de SmartLight en de SmartCharger schoon.
  2. Draai de SmartLight in een positie dat een betere elektrische verbinding genereert. 

(als een SmartLight oplicht in de SmartCharger kunt u er van uitgaan dat de batterij wordt opgeladen)

De SmartApp

Hoe verbind ik de SmartRemote met de SmartApp?

De normale procedure om uw telefoon met de SmartRemote te verbinden gaat als volgt: zie de video hieronder:

1. Installeer de SmartGoals Sports app van de Android Play Store of App Store door te zoeken op: “SmartGoals sport”.

  • Minimale benodigdheden voor iOS apparaten: iPhone 4s of latere versies. (iOS 7.1 of latere versies)
  • Minimal benodigdheden voor Android apparaten: de Bluetooth Low Energy module moet beschikbaar zijn voor de telefoon. Android versie 18.0 of latere versie.

2. Open de SmartGoals Sports App.

  • Als de Bluetooth is uitgeschakeld vraagt de app voor permissie om de Bluetooth te activeren. Selecteer Ja en sta de app toe om de Bluetooth te activeren.

3. Pak de SmartRemote en druk op de Bluetooth knop op de SmartRemote.

  • Het Bluetooth lampje (blauwe led) zal gaan knipperen als teken dat de SmartRemote de Bluetooth aan het inschakelen is. De Bluetooth module zal 5 seconden beschikbaar zijn om een connectie op te zetten.

4. De SmartGoals Sports app zal automatisch een verbinding starten met de SmartRemote.

  • Wanneer succesvol zal de rode balk aan de bovenkant van het scherm verdwijnen en is de SmartGoals Sports App klaar voor gebruik. De blauwe led zal continu blijven branden.

5. Succes en veel plezier met de SmartGoals App.

De SmartApp lijkt niet de goede scores te meten

Belangrijk om te weten is dat de SmartGoals App communiceert met de SmartRemote en dat de SmartRemote weer communiceert met de SmartGoals.

Wilt u dat de SmartGoals App de juiste scores meet dan is het van belang dat de SmartRemote alle verzonden signalen opvangt.

Houd daarom de SmartRemote altijd binnen 30 meter afstand van de SmartGoals om een juist tijd circuit in stand te houden.

Heeft u uw vraag niet gevonden? Neem contact met ons op


+31 (0)40 7805104

info@smartgoals.nl

Voer a.u.b. uw naam in
Vul alstublieft een bericht in.